Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Kräsmagad hund...

Av Kerstin - 7 november 2009 19:17

Cesar är bättre nu igen, det var tur att han kräktes... Natten blev lugn och jag dushade av honom innan vi la oss. Jag tycker så synd om honom ...varför kan han inte koppla ihop detSkrikandes varje gång han äter svamp så mår han tjyvtjockt! Tommy och jag har bestämt oss för att inte lägga ner mer vetrinärpengar på honom utan nu får det bli som det blir...det låter hårt men han gör ju bara om samma sak hela tiden! Han får nu bli asfaltshund tills snön kommer för snösvamp har jag aldrig hört talas om....

Ramos är helt otrolig, han spyr om nån av de andra hundarna gör inne...i gårkväll skulle ni sett honom, så in i norden äcklad,Idag bajsade Hero inne och då kväljdes Ramos och gick på tårna...vad är det här för hund egentligen??????????  På morgonpromenaden så luktade han på något sedan spydde han tre gånger...Han går inte där nån av de andra hundarna gjort något...Jag blir så full i skratt!!

Idag var vi till skogen med de två svarta och de fick en rejäl promenad i koppel...vi gjorde oxå markeringsövningar med Ramos och det gick jättebra! Sista omgången så gömde sig Tompan bakom en gran! 

nytt cortison till Cesar har inhandlats och så hann vi med en fika på stan...

Nu ska jag kika lite på TV, det händer inte så ofta...ja vi har ju städat oxå så det fick bli lite snyggt några minuter!

  

Längtar till den här tidenTungan ute


   Trevlig Lördagkväll!

 
 
Lena

Lena

7 november 2009 19:58

Oj vad jobbigt när det ena avlöser det andra.Äta svamp kan aldrig vara gott"sursvampar"Mina eller en stor gul letar upp dom och rullar,vilket inte är heller så kul.Ja snön gör det ljusare och renare hundar,men bara det varar.
Ha en skön kväll ni med
Lena

http://www.cartier.webb.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

7 november 2009 21:34

Hej på er.
Verkar vara fullt upp hos er med diarre och allt.
Jasså äter dom svamp ,det har aldrig mina gjort,,,,,,vilken tur.
Tiita på körslaget nyss.Kom i håg att vi tyckte olika förra året du och jag.Vem ska vinna tycker du.
Nu tycker jag Ola.
Ha en god lördag.
Kram

http://lukas.disntudio.se

 
Annika

Annika

8 november 2009 15:27

Hej!
Jag ska säga att Micke kommenterade det hela med att " Det är en helt normal hund" Jag tror han satte in sig själv i situationen och tänkte att han själv också kräkts av äckel. *hihihi*
Fritiof är en som äter ALLT han hittar men han har också en stålmage. Tyvärr blir jag också äcklad ibland och vill knappt skriva ens vad han slickar i sig där ute. Gilbert bryr sig inte om nåt.....nästan. Det var bara en stackars mus som slank ner och DET tyckte jag var äckligt. Den kala svansen slank ner sist. Blöööörk!
Skönt om och när det blir lite vitt ute för det blir också lite ljusare. fast vi har en granne som redan hängt juldekorationer i fönster och på balkongen..med blåa ljus så nog kommer det snart. Tror vi väntar lite.
Ha en bra vecka och njut av sista stunden av helgen
Kramizar från sydlänningarna ;-)

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lisa

Lisa

8 november 2009 21:51

Attans att han ska äta svamp Cesarkillen.. Casper åt svamp när han var 10 v. då fick vi åka med honom till djursjukhuset så han fick en spyspruta och kol, kol i postionspåsar (hindrar väl att gift tas upp av kroppen vad jag förstår) kan man köpa på apokeket, kan ju vara bra att ha hemma ifall han äter igen..
Ramos är inte ensam om att vara äcklad.. när Oscar luktade på en liten död näbbmus en gång så hoppade han iväg minst en meter bakåt och ställde sig och klöktes länge efteråt.. vilka tokiga vovvar vi har ;)
kram kram

http://minagoldenkillar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards