Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Adventstid kom till mitt ensamma hus.....

Av Kerstin - 30 november 2009 20:25

....Jag sätter i staken ett sparat ljus  .....


   Kristinebergsgranen

Ja det blev advent här oxå till slut! men det satt långt inne för gårdagen blev ännu en dag med en massa flängandes hit o dit!

Började gårdagen med att lägga ett varsitt spår till grabbarna. Alla tre klarade sina spår galant...Hero gnällde sig fram spårandes för han visste att favvonallen låg där nånstans. Cesar som den skanner i superfart han är...Ramos spårade riktigt lugnt och bra och plockade två apporter av tre, något störde vid den sista. någon god doft troligen  

Hem och duschade och skulle precis åka på fika till min bror när Martin ringer och då blir jag Taxi, för han har en spelning på stan...otroligt välplanerad son jag har!Hahahaha...

Efter fikat ut på stan och kollade på skyltningen och på Martins spelning, sen hem och äta sent som vanligt för att sedan stupa i säng.

Det gick inte så mycket pengar utan det blev en liten krans att sätta på dörren!

  



   

Hero lite vaken innan finalen på utställningen i Lördags....


Ha en bra sista dag i mörka November, nu ska jag äta en bakelse...

   KRAM 




 
 
luckeboi

luckeboi

30 november 2009 20:43

Tjenare, hur äre? ;) gjort i helgen då?

http://lifeoflucke.blogg.se

 
Helena

Helena

1 december 2009 12:40

Hahaha,
måste skratta, FINNS det söner som uppför sig välplanerat??? Min 15-åring kom på förra fredagen att han nog skulle vilja ha datorn till kompisen....som han redan befann sig hos....som dessutom bor en mil härifrån.... Detta hände sig när de unga var nyss hemkomna från ungdomsgården i grannbyn. Det hela slutade med att mamman (läs jag) fick meka isär sonens dator och packa ner beståndsdelarna i en väska, ta skärmen under armen och ta en nattlig tur med Volvon :) !!!!! Vad gör man inte för de "små" liven?!
Kul att vovvarnas näsor fungerar som de ska, här hemma är det lite si och så med den saken ;) !
Ha en bra tisdag önskar Helena och Queen Cobra-gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Annika

Annika

1 december 2009 19:15

Vilken fin krans du köpt. Det är kul att sätta upp lite nytt och njuta av det mysiga ljus som blir i adventstid. Du är duktig med dina spår. Här funderas på hur och var vi ska gå vidare med våra. Men det får bli lite lugnt nu och "bara" spontantränas lite. Jullov kanske man kan kalla det? *fniss*
Känns som om jag och mitt knä behöver vila lite fast jag börjat med nypopulver och det är skillnad. Får se om det håller i sig. *håller tummarna*
Har tagit flunsasprutan idag. *nöff nöff*
Ha det gott
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 december 2009 22:36

Härligt alla klara sina spår bra :) Jätte fin krans du köpt. Hoppas du haft lika bra väder som vi haft idag för vi har haft sol hela dagen :)
Kram Ann-Margret & Vinja

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Lise-Lott

Lise-Lott

2 december 2009 09:46

Hej
Grattis till er som fick så fin resultat på utställningen.
Jätteduktig av dig Kerstin,,,så nu är det bara att fortsätta.Kanske att gå en handlerkurs också .Vi har gått två stycken och det är jättekul.Har pudelklubben utställningar också?
Hon fick ju HP inte dåligt.

Fin krans du köpte.Vi handla massor på Ullared så nu är nästan alla klappar klara.
Nej nu ska jag sätta fart här.
Många Grattiskramar till er.

http://lukas.disntudio.se

 
Lise-Lott

Lise-Lott

2 december 2009 09:47

Ursäkta Hero är ju en kille.
Jag känner en tjej som heter Hero så därför är jag ute och far hihi.

http://lukas.disntudio.se

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

2 december 2009 14:56

Ni är verkligen flitiga i spårskogen i nuläget. Vad duktiga ni är :)
Lukas äter också papper när han får kalendern. Först sliter man i pappret och hittar en mumsig godis sedan sliter man resterande papper i småbitar om jag inte lockar och kör byteshandel mot en till godis ;)
Kramar

http://www.busgolden.webb.se

 
Lisa

Lisa

2 december 2009 16:16

Du verkar ha haft fullt upp ser jag ;)
Så roligt att alla tre grabbarna är så duktiga på spår..

Ang. gissa vem i min blogg.. så var den till vänster Oscar :)

Ha de bra
Kram
Lisa & tassgänget

http://minagoldenkillar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards