Alla inlägg under november 2009

Av Kerstin - 8 november 2009 16:59

Mulet väder idag gjorde det trögt att kliva upp Obestämd stort motstånd som fick besegras! Det var tur för vi har haft en kanondag Ramos och jag!

Vi åkte till Enånger där vi var på en heldagsträning i lydnad...Anneli stog för ledarskapet och det var kul trots det dåliga vädret!

Vi var fem ekipage som var ute ca 30 minuter i 2 omgångar plus 2 platsliggningar och en budföring....

Det första vi jobbade med var inkallning, sedan blev det apporten och uthopp och lite linförighet. Ramos var hur ofokuserad som helst det första passet så det kändes lite tugnt, han var även så där kräsen och ville inte sätta ner sina tassar på denna besudlade mark...vi slutade när momenten funkade som bäst!

FikapausSkrattande

  

Pass två jobbade vi nästan bara med linförigheten och då blev det en helt annan hund som kom ut...då blev även jag taggad när jag märkte att han svarade som jag ville!

  

Det blev dåliga bilder för det är taget långt ifrån med telefonkameran....

Vi var med på en platsliggning idag, det är jättelängesen och sist blev det bara tok när vi skulle gå och till läggandet. Jag stog nära hela tiden och Ramos var avslappnad. SKÖNT ATT DET FUNKADE!!!!!!!!

Vi avslutade dagen med en jättebra budföring Glad favoritsysselsättningen Glad

Jag är supernöjd med dagen och känner att vi tog ett steg närmare idag!!!!

Nu middag sedan omdömen som ska skrivas....

   Ha det gött!!!!

Av Kerstin - 7 november 2009 19:17

Cesar är bättre nu igen, det var tur att han kräktes... Natten blev lugn och jag dushade av honom innan vi la oss. Jag tycker så synd om honom ...varför kan han inte koppla ihop detSkrikandes varje gång han äter svamp så mår han tjyvtjockt! Tommy och jag har bestämt oss för att inte lägga ner mer vetrinärpengar på honom utan nu får det bli som det blir...det låter hårt men han gör ju bara om samma sak hela tiden! Han får nu bli asfaltshund tills snön kommer för snösvamp har jag aldrig hört talas om....

Ramos är helt otrolig, han spyr om nån av de andra hundarna gör inne...i gårkväll skulle ni sett honom, så in i norden äcklad,Idag bajsade Hero inne och då kväljdes Ramos och gick på tårna...vad är det här för hund egentligen??????????  På morgonpromenaden så luktade han på något sedan spydde han tre gånger...Han går inte där nån av de andra hundarna gjort något...Jag blir så full i skratt!!

Idag var vi till skogen med de två svarta och de fick en rejäl promenad i koppel...vi gjorde oxå markeringsövningar med Ramos och det gick jättebra! Sista omgången så gömde sig Tompan bakom en gran! 

nytt cortison till Cesar har inhandlats och så hann vi med en fika på stan...

Nu ska jag kika lite på TV, det händer inte så ofta...ja vi har ju städat oxå så det fick bli lite snyggt några minuter!

  

Längtar till den här tidenTungan ute


   Trevlig Lördagkväll!

Av Kerstin - 7 november 2009 00:14

Vilken dag...det började med att jag gick i atomer i morse på jobbet! Blev tvungen att ringa upp "överstekucken" i skolvärlden, i vår kommun! Inte blev jag någe klokare men det kändes bra att göra det och tala om vad jag kände i den fråga som diskuteras just nu!!!

Skyndade mig hem efter jobbet och drog ut till Hörneudde för lite hundrace....ojojoj vilken kväll det blev av den utflyktenGråter

Cesar käkade troligtvis så mycket svamp därute att väl hemma började han både bajsa och kräkas samtidigt (inomhus)...han har dreglat så gott som hela kvällen och det är riktiga sjöar som väller fram!

   

Det låg massor av regn i luften allt så grått, så grått....


 

Hundarna busade som bara den och det är alltid lika kul att vara ute med dem...det är dagens höjdpunkt!

Cesar ägde stenar som vanligt, det är ju dumt att gå ifrån traditionerna....fast svamp skulle han kunna ge fan i kan man tycka!!!!


    


Jag hade mina tjejer i 7:an hemma på en myskväll med Tacos o film...jättemysigt och trevligt blev det!!!!! Fast jag fick börja med att torka skit, dreggel och spya!

Jag trodde ett tag att även Ramos var sjuk för han dregglade och stog så moloken i ett hörn, på tå liksom och med svansen mellan benen...han tyckte bara att Cesar var så äcklig så han mådde illa bara därför. Han har så känsligt luktsinne....

Kvällen blev i alla fall mysig och alla var nöjda och glada...inte minst Hero som blev allas älskling!!!

    

Vi tittade på en jättebra film som heter 13...tompan o jag fick rosor och en varsin gullig kopp att dricka ur...Tack alla mysiga tjejer i 7:an!

Nu är det en ny dag och nu ska jag knyta mig...allt verkar lugnt!!!!

   kram och go´natt allihopa!

Av Kerstin - 5 november 2009 19:34

Glad Nu är det vinter och snön kom idag Glad

När vi kom hem så skulle jag gå ut med Ramos och ramlade när han ryckte till, hahaha åkte kana ner för backen på rumpan!

Hero och jag har varit på valpkurs...jättekul var det och lillgubben skötte sig superbra...Tungan ute

Vi tränade ikväll på inkallning, följaövning och att ha alla fyra fötterna i backen, ingångar, budföring och hälsaövningar!

  

Hero hade sin lilla jacka på sig men han frös ändå så han fick gå in i bilen mellan varven!

Innan kursen stack jag iväg och köpte nya stövlar men jag frös som fanken så det måste i massor av sockor....

Idag fick jag veta en sak som inte var så kul...hur tänker de som bestämmer egentligen Foten i munnen!!!!!!!!!!

Igår var det stora baddagen för Hero igen och det tar sin tid att torka och att få honom snygg. Sen ut i blötan och så får man börja om!!!

Matilda fyllde 25 år igår och hon och Linnea var här och blev uppvaktade. Linnea fyller 21 i morgon!


I morgon kommer mina tjejer i klassen hit och då ska vi äta Tacos och mysa........



 Kramar! 


Sista hundrundan sen sängen!


  

Av Kerstin - 3 november 2009 19:35

Martin gör sin praktik hos mig, han får nu testa hur det är att vara lärare...inte lätt i alla lägen! Det har i alla fall gått jättebra idagGlad

Jag stack iväg till Näsviken och kollade in dansföreställningen Kamoyt...den var lika fantastisk som förra gången! Nu är det bråda tider igen...omdömen ska skrivas och snart så är det dags för jul, det innebär några Luciatåg och en soaree som ska planeras!

  

Månen är totalt full nu...På vägen såg vi två älgar och vi blir mer och mer säkra på att det var en björn vi såg igår i skogen...läskigt men med tanke på hur hundarna oxå reagerade så blir vi mer och mer säkra!

Det blev lång tid att ligga stilla för vovvarna idag, så direkt efter jobbet åkte vi ut i skogen och släppte killarna så de fick kuta av sig allt stilla....

  

Tompan gick en runda med de stora vovvsen... Cesar är långt fram med bomull i öronen. Ramos måste kolla in vart både husse och matte är! Jag var kvar med Hero och då blev det pudelrace.

  

Apropå pudelrace...igår när vi skulle gå kvällsrundan så blev det tre ryck samtidigt...Ett pudel, ett Golden och ett Hofferyck samtidigt och mitt i stog vi och höll på att pinka på oss av skratt och samtidigt försöka hålla lite styrfart... Det löste sig till slut!

Nu har vi varit och hämtat och betalat med Tompans presentkort...äntligen klart!

Middan väntarObestämd sent som vanligt!

   Hade Gott!!!

Av Kerstin - 2 november 2009 20:07

Så var det måndag igen och de fyra lediga dagarna gick fort över...dessutom var ju huvet fullt av annat tänk!

Kul att träffa sina elever igen....

Har hunnit med en liten "hoffebusrunda" och det var trevligt! Det fick bli en superkortis på lunchen tillsammans med Chairo o Nina. Ramos höll på att skrämma skiten ur en gubbe som dök upp i skogen...naturligtvis måsta han dit och tala om att det var hans skog...vi gick bara helt enkelt åt ett annat håll så då gav Ramos faen i att fortsättningsvis skrämma gubben! -"Håll ordning på hundjäveln"...jajamän det är det vi gör!!!! Fasen vad pinsamt liksom...

Sedan blev det fullt bus igen....

   


Nu ska jag gå sista hundrundan innan jag stuoar tidigt isäng!


Utställningen är nu anmäld och klar, nu ska vi bara hitta någon som kan snygga till honom! Hero alltså!



  Natti natti o kram till er alla..........  

Av Kerstin - 1 november 2009 13:17

Förvånad Lite förvånad blir man när v 44 gått och inte en snögnutta har landat på marken!!

Det är väl i och för sig ganska bra men jag kan faktiskt tänka mig att det ska komma lite snö nu....bara lite i alla fall!

Idag har Ramos och jag varit på sökträning och det är alltid så himla kul...Han fick fyra hittafiggar och han jobbade på bra, lite i spår men ändå med nosen i luften...Ramos fick börja och han var så taggad att han gnällde när han fattade vad som var i görningen. Han såg ju "favvoextramatte" Anneli! Hon har två hundar numera ibland tre...Hero! Han är nämligen Thobias favorit!!!

Anneli har ett företag  som heter "Annelis hundtjänst Hudiksvall"och vi har gått många kurser där! Vi går nu valpkurs hos Anneli och hon har även unghundskurs,allmänlydnad, brukslydnad, tävlingslydnad, spår, sök och problemhund....det är bara att hoppa på och kul är det!

jaja det var i alla fall jättehärligt i skogen och det var riktigt skönt att ligga figge och känna solens strålar i pannan, höll på att somna!


  


  

Hero på stadsträning..... Vi gick en lite stadspromenad och det kanske är bäst att hålla sig i stan ett tag för den yviga pälsen blir lte tovig efter ett race i skogen...



  

Ramos med sin favvotjej Chila.....I fredags  var vi ut och kollade markerna till dagens och då fick Ramos äntligen en racerlek med sin tjej! Det var ett tag sen nu...


Nu ska jag åka till Miomöbler för hundrade gången och försöka göra av med Tompans presentkort!!!!


Ha en Trevlig söndag!!!


KramFlört




Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards