Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Kerstin - 14 februari 2010 21:40

Det har blivit en hel del träning idag och det känns rättså bra efter dagens aktiviteter...inte för att jag ser oss på tävlingsbanan ännu men det går bättre och bättre.

jag fick sova länge i morse och jag fick två tröttisar bredvid mig, den ende som ville ut var Ramos och det fixade Tompan.

När jag segat mig upp så blev jag så sugen på att lägga ett spår och jag letade upp en skottad plan och gick spåret, det låg ca 20 minuter...

Jag började med att plocka ut lilleman så han fick träna lite miljö bland sopcontainrar.

   

Lillbusen som alltid är så glad...


Efter en stund var det dags för Ramos och det var inga problem för honom...

  

Killen spårade riktigt bra....


  

Kollade av....


  

Men ta apporten innan jag äter upp den....

Två timmar senare åkte vi till Delsbo för att träna i ridhuset...

Ramos gick ut som hund nr 2 och vi tränade linförighet och koncentration det första passet, det passet gick riktigt bra.

Nästa pass kom efter en platsliggning som innebar en helt avslappnad hund...kändes jättebra!

Vi gick ut som sista hund och då var nog Ramos lite väl trött...vi tränade då apporten och idag kollade han på mig som att va´menar du...

A sa att det var som att han tänkte men tvekade och sket i det helt enkelt, vet ej varför...

Jaja det är ju en hund och jag är ändå så jättenöjd med dagen ändå! Vi fortsätter och tragglar på och nån gång läre det väl bli vår tur!

   Hoppas ni haft en bra alla   dag....



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards