Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Kerstin - 20 februari 2010 17:33

Vaknade i morse med en irriterande känsla över all snö som kommit på natten. Det sista jag gjorde innan jag la mig var att trussa ut med Ramos och bara tanken på att börja dagen med att göra desamma fick mig att vakna på sursidan. Vi sov länge och det var i alla fall skönt! Hero sov ensam uppe på övervåningen inatt...han är så självständig lille gossen.

Igår när Tompan skulle stoppa in grabbarna i bilen så trodde han att Hero var med men det var han inte, han hade gått över till Gymnasiet och spårade någon god doft...en kille plockade upp honom!

Ja vi trussade runt i morse och efter det blev jag så trött att jag somnade på soffan, sov två timmar.

När vi vaknade for vi först till Granngården och köpte hundmat, därefter tog vi en tur ut till en oplogad skogsväg och så plockade vi ut killarna en och en...


  

Ramos fick börja...vi lekte med bollar och han fick leta de i snön....det var ganska djupt de försvann.


      

Han fick även en rejäl budföring i nysnön...


Sedan blev det Cesars tur och den killen springer och springer...blir så lycklig och idag var det ingen som störde hans badturer.


    

  


Nåja lite störd blev han allt för mot slutet fick den lilla ulltussen komma ut och det är noll respekt för snödrivor där...

Passade på att träna inkallning med Hero och han bjuder på det själv just nu...springer iväg en bit, stannar och kommer tillbaka. Det blir massor med godis då förståss. Ska lägga in kommando på det beteendet så att han fattar att han gör rätt!


    


Goa goa goa gohund...Hero det är myspäran nummer ett som gör en på bra humör hela tiden!


    

Tjoho vilka härliga dopp det blev....


  


Ja det blev inte så tokig dag ändå men nu vill inte jag gå ut någe mera idag...det väntas snö inatt och det är inte klokt, ny istid eller....

Det kommer bara att bli en superkort rastningsrunda ikväll....


Nu ska vi äta middag och så blir det zappa på TV:n ikväll igen. Jag hoppas att melodifestivalen innehåller något intressant!



  Kramelikramen till er alla....


Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards