Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Kerstin - 27 februari 2010 17:37

och lördagen är den bästa och mesta dagen.

Började med att sova hur länge som helst och det beror på att jag aldrig la mig nån gång heller. Var vaken till klockan tre och satt vid spotify och lyssnade på en massa bra musik samtidigt som Tompan kollade på curlingen...till slut gav jag upp och då somnade jag på en gång! Det var ju frdag för sjutton gubbar, då brukar jag somna framför TV:n.

Tompan tog alla hundarna på morgonpromenad eftersom jag tog alla på kvällsrundan!

När jag väl kommit igång så tog vi våra tre älsklingar och stack till skogs...

Idag tog vi ut dem en och en...Cesar och Tompan promenixade några km...Hero o jag började vår runda ifrån det andra hållet och till slut strålade vi samman....

Hero var så lycklig och man blir så jätterörd av att se den energi som finns i den lilla kroppen....

 

Tjoho vad lilltungan tittar fram....

  

... - "Jag är en liten apunge ...jag vet"! 


Jag la en godis uppe på snökanten som säkert var en meter hög och tänk att han kom upp...så envis!

    

    


Ja lyckan blev ju hundra procentig när Cesar o husse dök upp bakom kurvan...tänk att få leka med honom ute...det funkade jättebra för Cesar är hur som helst en lugn vovve!


 

Puss på´re brorsan....


 

Komma tillbaka till matte det måste man för då vankas det godis och godis är gott!


   

Jaha då var det dags för ett foto igen då....


   

Ramos fick vänta till sist idag och då la vi ett spår åt honom på en sandad väg...det var ca 200 meter och det funkade bra....

Efter spåret blev det favvosysslan..Budföring på ca 100 meter och han fick springa ur sig rejält mellan oss....

Jag avslutade med att gå ca 2 km med honom och passade på att träna kommandot nära / hopp o lek...

Tompan kom efter med bilen och plockade upp oss...

Nu är vi hemma och trötteheten har infinnut sig i vår lilla flock...det är bara matte som är vaken men jag sov ju på fm så det får kanske räcka...vi får se! Hero har krypit in i sin lilla blåa trygga väska!


Snart melodifestival och så kanske det vankas middag så småningom!


   Trevlig lördagkväll till er alla.... 



Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards