Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Trött, trött, trött...

Av Kerstin - 10 februari 2010 20:17

....Precis så känner jag mig just nu efter denna helt otroligt långa dag   ...

Jag har haft fullt ös hela dan och det är lite ovant numera    men nu så är det på riktigt igen!

Klockan var fem när jag kom hem och det var fortfarande ljust och det är härligt att det går mot ljusare tider...det har blivit kallt igen men bara det inte snöar.

När man kommer hem till hundarna så är de ju totalt överlyckliga och Hero hoppar på sina bakben hur länge som helst...

Han är så gullig för han har sin lilla väska som sitt revir och när han vill vara ifred så kryper han in i den och tar grejerna med sig...

    

  

Svårt att få in Husses sko   men han ligger däri och pyser...syns lite granna att han är där!

 

Mangen kom och lekte en stund med pluttesnutten som har så otroligt mycket energi...den tar aldrig slut liksom!


Jag vill ha kampen....släpp!


På kvällskröken så stack Ramos och jag iväg och tränade lite på läxan och apporteringen kommer sakta men säkert...

Lägger nu apporten mellan mig och honom och så plockar han upp den och kommer in med den när han får A-ordet. Nästa steg så ligger apporten bredvid eller snett bakom mig...då kom han in bredvid mig och lämnade av den. Funkade bra...vi gav oss när det gick som bäst.

Snabba raka ligg det är fortfarande kvar, kan kommandot men det går inte så fort och så hamnar han snett för han tittar på mig hela tiden....fortsätter träna en annan dag.


  

På slutet fick han en boll och då blev det kokkoryck som hette duga...Hofferus...tjoho, det var bara att hålla sig undan! Nöjda for vi hem igen!


Nu ska jag gå och lägga mig för fy sjutton gubbar vad trött både Tompan och jag är.....


  Klockan är bara 20:37 men det spelar ingen roll...Nattis!

  

 
 
Annika

Annika

10 februari 2010 20:56

Godnatt! Skönt att krypa i säng fast klockan nästan bara är efter Bolibompa. Är man trött så är man och då ska man sova. Finns ju inget bättre än att krypa ner när man behöver det. ZzzzzzzZZzzzzz sov gott! Dröm sött
Kram

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Anneli & Chila

Anneli & Chila

10 februari 2010 20:58

:) kul att apport läxan funkar. Läggandet kommer...

http://www.annelishundtjanst.se

 
Ulla

Ulla

10 februari 2010 21:48

Är det vårtröttheten som har anlänt.
Nog är det tur att hundarna är glada då man kommer hem.
Suss gott

http://www.gottigottas.com

 
Marie

Marie

11 februari 2010 11:24

Så mycket energi i kroppen att till och med ögonen lyser på lille Hero ;-) Eller så kanske han är besatt?! :-)
Dessa småpudlar orkar nästan hur mycket som helst, det är en av de mest uthålliga raser jag vet. Tänk halvbror Adde då, som brukar gå flera mil i veckan med Hoffarna. När de kommer hem är Hoffarna slut ett bra tag, medans Adde vilar 5min sen är han "fitforfight" igen :-)

Jag är också väääldigt trött och slut. Lider av en jävla förkylning som gör att man känner sig nertryckt i golvet på nåt vis + en huvudvärk som inte vill ge sig heller, tror det är 4:e dagen som det bankar rejält i skallen. Tror inte att viruset som vi fick i november har släppt taget om mig ännu, utan det bromsar in för att sen gasa på igen, pust!
Jonny var hemma från dagis mån och tis, för han hade feber som var ändå uppe i 39,8 i söndags. Då var han het den lille stackarn, men lagom lugn och go tyckte jag, då han är som en virvelvind (eller kanske en värre vindstyrka än så) som far fram i vanliga fall :-)
Nu ska jag ta ett par smärtstillande, sen en dusch, sen ligga på soffan och ta igen mig ett tag, för att sedan åka på utvecklingssamtal på dagis vid 13.30
Kram Marie

http://www.smartchoice.nu

 
Carolin

Carolin

11 februari 2010 15:46

jag ringer dig ikväll=)

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

 
Karin o Svartnosarna.

Karin o Svartnosarna.

11 februari 2010 23:59

Hejsan o Tack snälla för hälsningen,vi hade en underbar dag på Eckeröbåten,där vi åt och drack gott tillsammans med barn, barnbarn o grabbens flickvän så vi blev några st.
Var så skönt att bara ta det lugnt.
Så söt han è lillskrutten,kan vara skönt med ett eget krypin.
Ha det så gott o önskar samtidigt en skön alla Hjärtansdag

http://bloggplatsen/kajsa-varg

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

12 februari 2010 09:51

Härligt med ett eget kryp in... Ser att det finns ett en till som gillar skor :) Här har vi en sko tjuv... Alla nya skor ska kollas in! Mysiga bilder på lilleman och hans bo!

Kram

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards