Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Snöblogg

Av Kerstin - 28 februari 2010 18:58

Så knyter vi igen februarisäcken och hoppas på att mars blir en skön månad med mycket sol så att snön snabbt försvinner. Idag hoppas jag att det är sista dagen jag bloggar om snö, snö och åter snö...det har varit alldeles för många inlägg om detta!

Om jag sov halva dan igår så blev den här dagen tvärtom...blev väckt av alla våra husdjur (både hundar o katter) som ville ha mat och gå ut.

Jag gick ut med alla hundar i morse för Tompan var inte riktigt i form....Det vart ett trussande och klättrande i stora snöhögar för traktorn hade stängt för gångvägen hem till oss...kom in som en snögubbe!

Innan frukost så skottade jag utanför bron och då hade jag Hero med mig men det gick inte så vidare värst för det blev bara mer o mer snö på gången....åkte in som en "snögubbe"!

Det får bli Hero som är dagens snöhund igen....


 Den lille busen skottade fram snö åt mig....

  Lilltungan ute och så måste man ju vila.....

  Trasselsudd...

  Hallå, vad är fram eller bak då....

 

Hero klättrade så högt i snöhögen att jag var rädd att han skulle ramla ner på andra sidan hos grannen, staketet är ca 2 meter....han sprang ovanpå!


Klockan ett åkte Ramos o jag på träning och idag var det lite ömse med koncentrationen. Vi började med fotarbete och det startade bra men efter en stund så kollar killen in allt annat och han ser ut som "vem bryr sig"...

Apporten har vi kommit ett steg till med och där är vi på väg! Vidare till hoppet så stack han ivög till publiken och började flirta med dem istället för att hoppa...det blev ett hopp...sen bilen för killen....jajaja dessa hoffar!!!

   

Köra mor fyllde 81 idag och jag hittade den här fina gruppen till henne...lite vårkänslor fick jag allt!

Efter träningen åkte vi dit och fikade....Det har hunnits med ganska mycket hos oss för på förmiddan så hann vi faktiskt städa lite och det behövdes!

Nu är vi hemma och snart ska vi trappa up mot en ny arbetsdag....


 Gott februarislut!



   

 
 
Annika

Annika

1 mars 2010 09:58

Att han inte försvinner i snöhögarna den käre Hero för där kan man snacka om högar! Här är det mer och mer grönt och lerigt och aldrig har jag väl varit SÅ glad för lera *fniss*
Håller med dig om att man är snötrött och bloggen blir ju bara detsamma....SNÖ! Nu vill jag ut i spåret igen och förmodligen inte bara jag utan G & F oxå. Men det närmar sig...Härligt!
Ha en riktigt bra vecka
Kramizar

http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

 
Lisa

Lisa

1 mars 2010 14:55

Ja snö har verkligen varit de stora diskutionsämnet den senaste tiden ;)
Tyvärr blev ju i alla fall inte början på Mars något man fick vårkänslor av
kram
Lisa

http://minagoldenkillar.dinstudio.se

 
Ulla

Ulla

1 mars 2010 18:52

Vilka vackra blommor. Gillar färgen lila.
Här har traktorer och plogbilarna haft fullt upp idag.
Det är minst 2 dm som har kommit det senaste dygnet. Och så blåser det så vägarna blir igendrivna. Usch.
Ja även vårat spår i skogen har blivit igendrivet. Så nu är det pulsa som gäller.
Ha det så gottigott

http://www.gottigottas.com

 
Helena

Helena

2 mars 2010 10:29

Haha,
jaa, snöbloggar har vi allihopa nu, tror jag ;) ! Få se om du kan hålla dig ifrån att nämna ordet snö mera nu då, vi ska nog kolla dig!
Helhärliga bilder på buspudel i snömassorna! Känner igen det där... Min minstaste pudelunge, Eddie du vet, har fullt sjå med att försöka pilla i sig jorden från mina blommor på dagarna! OCH att bita sönder böckerna längst ner i bokhyllan.... OCH att knapra på möblerna... Jaa, du fattar :) !
Ha nu en riktigt härlig tisdag, UTAN snö förhoppningsvis!
Kramisar från Pudelfnattarna!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Caroline o. Lukas

Caroline o. Lukas

2 mars 2010 10:43

Håller med. Under marsmånad ska bloggarna fyllas av ord som strålande sol, plusgrader och vårkänslor =)
Kram

http://www.busgolden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 4 februari 2022 00:47

Men det blev ingen uppdatering men kanske nu...Mycket har hänt! Återkommer men det är jag och vitpudlarna kvar ifrån den gamla Saltviksligan! I en handvänning kan allt förändras! Ta hand om er ??? Hero, Saga och Aslan är nu Änglahundar ??? Mi...

Av Kerstin - 16 april 2020 11:43

Så är jag tillbaka till Bloggen fast jag trodde aldrig jag skulle skriva. Otroligt mycket har hänt...väldigt många ledsna saker som jag inte tänker nämna nu . Roliga saker har oxå hänt! På återseende! ...

Av Kerstin - 2 januari 2018 10:43

Äntligen kan man få säga ut med det gamla och in med det nya...   2017 har inte varit ett år som varit gynnsamt för själ och hjärta...Vi har mist vår älskade Ramos och nu oxå den gamla trotjänaren Smooran eller Smöret som hon kallas. Jag trodde a...

Av Kerstin - 25 mars 2017 14:02

Vår älskade springare började i november att kräkas från och till. Många kräkningar sen uppehåll i 14 dagar och så höll det på. I januari tog vi kontakt med veterinär som började göra utredning på problemet.  Ont i magen hade han. Det togs prover och...

Av Kerstin - 5 februari 2016 17:23

Förra helgen var jag och mina hoffar på nosework hela helgen....superduktiga hundar och roligt värre. Aslan jobbade noga och visste exakt vad som förväntades, likaså Saga men det ska man ju förvänta sig eftersom hon hållt på lite mera (trots långt up...

Presentation


I den här bloggen får du träffa våra fyrfotade vänner och oss...välkommen att ta del av vår vardag!
Tassa gärna in till vår Hemsida Saltvikshundarna

Mina älsklingar

  Rip 3/1 2012   

Seasprites Castillion " Cesar"

 

        

Animando Brahms "Ramos"

 

            

Smatchoise Hero Anytime

"Hero" 

 

    

Queen Cobras white E-Type, "Etype" 

 

 

Brukshoffets Dronning Christina " Saga" 

 

Queen Cobras White Elvis,  "Elvis"

 

  Hamostis Irovar av Geirur

Aslan 20150222

 

  

Smooran "Smöret"

 

  

Ziggy Stadust "Zigge"

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens väder

Julhälsningar


Ovido - Quiz & Flashcards